my blog's life isn't about pleasing anybody.

Tuesday, August 20, 2013

panjang dan lebar


gua minta maaf kalau kalau post gua yang berbakul bakul ni spam dashboard lu.
gua sengaja. sengaja bagi orang naik meluat dekat gua sehari sampai dua tiga post gua duk balun. gua tak ada kerja. tak, gua ada banyak kerja sebenarnya.
mak gua selalu bagi kerja kosong dekat gua contohnya main vakuum vakuum mop mop lantai
mesin baju sidai baju lipat baju siram pokok bunga siram rumput memasak tapi gua macam tak sudi pula terima kerja kosong tu. maklum le gua kan pemalas tahap kuasa berpuluh puluh.
kalau mak gua tak bagi syarahan tentang derhakanya seorang anak melawan cakap mak mesti
gua tak jalan buat kerja kerja kosong tu.

gua sendiri sebenarnya tak tahu kenapa gua mesti bagitau ni semua dekat sini.
esok lusa mungkin gua akan update pasal gua sembelit ke cirit ke.
probabilitinya tinggi bukan bagi gua yang dah tak tahu beza mana perlu post di blog mana perlu simpan bawah bantal buat cerita anak cucu cicit nanti.

gamaknya gua tekad simpan blog ni bagi tatapan generasi yang bakal gua lahirkan. senang sikit tak ada lah gua susah payah bazir air liur duduk cerita apa gua buat zaman gua muda muda baru nak up baru nak kenal dunia. biar anak cucu cicit gua tahu mak nenek moyang mereka ni awal lagi merasa keyboard daripada mereka. taktahu lah masa depan mungkin keyboard pun tak wujud lagi mungkin cara update blog waktu tu tenung skrin laptop dan keluarlah semua perkataan ayat yang nak ditaip. hmm jadah apa gua duduk melalut meroyan sini?

p/s: gua rasa macam forever alone pula hikhik